معرفی هتلهای ایران

۵ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

هتل پارسیان آزادی شهر کرد

 

هتل پارسیان آزادی شهرکرد در میان درختان میوه

هتل پارسیان آزادی شهرکرد چهار ستاره دارد. ساختمان این هتل بر روی تپه ای مشرف به شهر در سال 1374 بنا شده است. ابتدا نام هتل انقلاب را بر روی آن گذاشتند که بعدها به هتل آزادی تغییر یافت. واقع شدن هتل بر روی بلندی یعنی از داخل آن می توان چشم انداز و منظره ای زیبا و کم نظیر از شهر را تماشا کرد. این هتل فضای سبز بزرگی دارد که در میان آنها درختان میوه هم به چشم می خورد. این هتل سال هاست که به مهمانان خدمت می کند، اما همچنان مکانی آرام و دلپذیر برای اقامت در شهر زیبای شهرکرد است.

درباره هتل پارسیان آزادی شهرکرد

ساختمان هتل پارسیان آزادی شهرکرد دارای سه طبقه و 53 واحد اقامتی است که شامل 5 سوئیت و 48 اتاق می شود. تمام واحدها دارای امکانات مناسب رفاهی است. این هتل به مکان های دیدنی و تاریخی شهر دسترسی آسانی دارد. برخی اتاق های این هتل حتی برای این که یک نفر ساعاتی از روز را مشرف به کوه بگذراند، جا و فضای کافی دارد. اتاق دو تخته برای یک نفر10 ساعته Day Use و قابل رزرو در بازه زمانی 8 تا 20 و دو تخته سمت کوه 10 ساعته Day Use و قابل رزرو در بازه زمانی 8 تا 20 از این دست هستند.

اتاق های دو تخته برای یک نفر اکونومی، دو تخته دبل سمت کوه اکونومی، دو تخته توئین سمت کوه اکونومی، دو تخته دبل سمت کوه اکونومی، دو تخته توئین سمت کوه اکونومی، دو تخته برای یک نفر سمت کوه، دو تخته برای یک نفر سمت شهر، دو تخته توئین سمت کوه، دو تخته دبل سمت کوه، دو تخته دبل سمت شهر، دو تخته توئین سمت شهر، دو تخته برای یک نفر، دو تخته دبل پکیج آخر هفته ترنج، دو تخته توئین پکیج آخر هفته ترنج، دو تخته دبل سمت کوه بدون صبحانه، دو تخته توئین سمت کوه بدون صبحانه، سوئیت برای دو نفر سمت شهر و ویژه برای دو نفر سمت شهر و ویژه برای دو نفر سمت شهر در هتل پارسیان آزادی شهرکرد آماده پذیرایی از مهمانان هستند.

امکانات هتل پارسیان آزادی شهرکرد

در اتاق های هتل آزادی شهرکرد امکانات خوبی برای رفاه مهمانان فراهم شده است. وسایل اتاق ها شامل یخچال، مبلمان، دراور، آباژور، رخت آویز، کمد لباس، تلفن، میز تحریر، لوازم بهداشتی حمام، دمپایی، چای ساز، تلویزیون و اینترنت هستند. همچنین، امکانات سیستم تهویه مطبوع، سیستم اطفا حریق، سیستم گرمایش و سرمایش، روم سرویس، شبکه پخش فیلم، امکان شارژ وسایل الکترونیکی و سرویس بهداشتی فرنگی نیز برای رفاه بیشتر تعبیه شده اند. بالکن اتاق ها جای مناسبی برای تماشای مناظر کوه های زاگرس است. 

امکانات عمومی هتل شامل وسایل بدنسازی، آژانس مسافرتی، خدمات تور، پارکینگ، پارک کودک، کتابخانه، آسانسور، خدمات برای معلولین، ترانسفر رفت (رایگان) و برگشت (با هزینه)، خدمات خانه داری، خدمات تهیه بلیط و خشکشویی می شود. در لابی نیز امکاناتی مانند تلفن و تلویزیون قرار داده شده است و فضای دلنشینی دارد.

رستوران پارسه هتل دارای 200 نفر ظرفیت و رستوران زمان خان دارای 100 نفر ظرفیت است. سالن کوه نور هتل پارسیان آزادی شهرکرد نیز با ظرفیت 500 نفر با کاربردهای مختلف همایش و خانوادگی برای مهمانان در نظر گرفته شده است.  

موقعیت مکانی هتل پارسیان آزادی شهرکرد

هتل پارسیان آزادی شهرکرد در جای مناسبی از شهر واقع شده است و دسترسی خوبی به مکان هایی دارد که مهمانان به رفت و آمدها به آنها نیاز دارند. فاصله این هتل تا فرودگاه تنها 8 کیلومتر است. امکان رفتن با قطار به شهرکرد وجود ندارد، اما پایانه اتوبوسرانی شهر در 4 کیلومتری هتل واقع شده است. برای رفتن به مناطق دیدنی و تاریخی این شهر مانند منطقه گردشگری سامان، پل زمان خان، سنگ نوشته های زمان مشروطیت، حمام درب امام زاده شهرکرد، سنگ نوشته رخ و شهر گندمان بروجن از این هتل به زمان زیادی نیاز نیست.

مهمانان هتل پارسیان آزادی شهرکرد برای دیدار از مناطق طبیعی و زیبای این شهر مثل دشت لاله های واژگون، آب های معدنی، آبشار پیرغار، تالاب چغاخور و غار یخی نیز نیاز به صرف زمان زیادی ندارند و به راحتی می توانند خود را به این مناطق برسانند و از تماشای آنها نهایت را لذت ببرند. با یک برنامه ریزی درست هیچ کدام از مناطق دیدنی از فهرست مهمانان حذف نمی شوند. 

  • سیما محمدزاده
  • ۰
  • ۰

هتل پارسیان آزادی یاسوج

 

هتل پارسیان آزادی یاسوج با چشم انداز درختان بلوط

هتل پارسیان آزادی یاسوج از هتل های چهار ستاره ای است که فعالیت خود را از سال 1376 در این شهر آغاز کرده است. این هتل قدمت زیادی دارد و در سال 1395 مورد بازسازی قرار گرفته است. از مهم ترین ویژگی های ساختمان این هتل واقع شدن آن در دل طبیعت و بر فراز تپه ای است که موجب شده است مهمانان چشم انداز بسیار زیبایی را از کوه های زاگرس به تماشا بنشینند. نمایی از درختان بلوط و باغ های انگور تنها بخشی از زیبایی های این چشم انداز هستند.

درباره هتل پارسیان آزادی یاسوج

ساختمان هتل آزادی یاسوج چهار طبقه است و 72 واحد اقامتی دارد. این هتل محیطی بسیار آرام و سرشار از سکوت دارد که برای افرادی که می خواهند چند روزی را به دور از هیاهوی زندگی شهری بگذرانند بسیار مناسب است.

اتاق های هتل به صورت دو تخته (بدون صبحانه)، دو تخته برای یک نفر اکونومی (رزرو بالای سه شب)، دو تخته اکونومی (رزرو سه شب و بیشتر)، دو تخته اکونومی (رزرو دو شب)، دو تخته لوکس برای یک نفر، دو تخته VIP برای یک نفر، سه تخته لوکس، سوئیت کوچک برای سه نفر، سوئیت دو خوابه رویال برای چهار نفر، سوئیت یک خوابه پریزنتال برای دو نفر، سوئیت پرنسس برای دو نفر، دو تخته برای یک نفر پکیج آخر هفته ترنج (رزرو دو شب)، اتاق دو تخته پکیج آخر هفته ترنج و دو تخته برای یک نفر (هافبرد) هستند. هتل آماده پذیرایی مهمانان از یک نفر تا چهار نفر است.

امکانات هتل پارسیان آزادی یاسوج

هتل پارسیان آزادی یاسوج امکانات خوبی را برای پذیرایی از مهمانان در اختیار دارد. وسایل داخل اتاق ها شامل رخت آویز، کمد لباس، تلفن، تلویزیون، حمام، لوازم بهداشتی، دمپایی، یخچال، مبلمان، دراور، آباژور، میز تحریر و چای ساز می شود. خدمات روم سرویس صبحانه رایگان و مینی بار با هزینه است و تنها آب به طور رایگان در دسترس است. اینترنت، سیستم گرمایش و سرمایش، امکان شارژ وسایل الکترونیکی، سیستم اعلام حریق، سیستم تهویه مطبوع و صندوق امانات از دیگر امکاناتی هستند که برای رفاه بیشتر مهمانان تعبیه شده اند.

اتاق ها دارای بالکن هستند که از آنها می توان منظره و چشم انداز هتل را تماشا کرد. همچنین، مجهز به سرویس بهداشتی فرنگی هستند، ولی سرویس بهداشتی ایرانی ندارند. در صورت نیاز مهمانان می توانند از سرویس بهداشتی ایرانی لابی یا طبقات استفاده کنند.

از امکانات عمومی که هتل پارسیان آزادی یاسوج برای مهمانان فراهم دیده است می توان به کتابخانه، تاکسی سرویس، اتاق چمدان، پارکینگ، آسانسور، نمازخانه، پله اضطراری، فتوکپی، فکس، پرینت، خشکشویی و دستگاه واکس کفش اشاره کرد. لابی هتل نیز بزرگ است و مهمانان می توانند از امکانات تلویزیون، تلفن و فضای آن بهره ببرند.

فروشگاه، آتلیه، آژانس مسافرتی، زنگ هشدار، اتاق سیگار، روزنامه، صرافی، کافی نت، زمین تنیس، گیم نت، پارک کودک، ترانسفر رفت و برگشت، خودرو برای کرایه، جکوزی و استخر و سونا و ماساژ، سالن ورزشی و سالن بیلیارد، آرایشگاه، خدمات پزشکی، شبکه پخش فیلم و خدمات نگهداری کودک امکاناتی هستند که با توجه به موقعیت مکانی و قدیمی بودن این هتل از آنها بی بهره است.

کافی شاپ هتل در طبقه همکف قرار دارد و با انواع نوشیدنی ها و خوراکی های خوشمزه برای گذراندن اوقاتی خوش فضای بسیار مناسبی دارد. رستوران دنا نیز برای وعده های صبحانه، ناهار و شام با انواع غذاها پذیرای مهمانان است.

موقعیت مکانی هتل پارسیان آزادی یاسوج

هتل پارسیان آزادی یاسوج تا جاده اصلی حدود 500 متری فاصله دارد و همین موقعیت آن را به جایی دنج و بی سر و صدا بدل کرده است. شهر یاسوج هم مکان های تاریخی و هم طبیعت زیبایی برای بازدید دارد. از این هتل تا آبشار یاسوج و شهر تاریخی تل خسرو فاصله زیادی نیست.

این هتل تا موزه شهر یاسوج، دره المون، دانشگاه یاسوج، دریاچه سد شاه قاسم، پارک کوهستان یاسوج و پارک ساحلی رودبشار فاصله چندانی ندارد. فاصله هتل تا پارک جنگلی آبشار نیز ۸ کیلومتر و ۱۶۴ متر، تا روستای گرماب ۸۱۹ کیلومتر و ۴۱ متر و تا باغ لاله ها ۸۲۶ کیلومتر و ۲۳۱ متر است. خوشبختانه شهر یاسوج فرودگاه نیز دارد و برای رسیدن به فرودگاه از هتل تنها 20 دقیقه زمان با خودرو نیاز است. نزدیک بودن این هتل به فرودگاه از دیگر مزایای آن برای مهمانان به شمار می رود.

 

  • سیما محمدزاده
  • ۰
  • ۰

هتل پارسیان خزر چالوس

 

هتل پارسیان خزر چالوس در میانه کوه و جنگل

هتل پارسیان خزر چالوس از گروه هتل های هایت است. این هتل کار خود را از 1354 آغاز کرده و در سال 1395 نیز مورد بازسازی قرار گرفته تا مهمانان از اقامت در این هتل آرامش و آسایش بیشتری را تجربه کنند. این هتل دارای دو بخش شرقی و غربی است که بازسازی بیشتر مربوط به بخش غربی بوده است. این هتل در میان جاده چالوس به تنکابن واقع شده است و به دلیل موقعیت مکانی خاصش چشم انداز بسیار زیبایی از داخل اتاق های آن قابل تماشا است. دریا و کوه و جنگل مناظری هستند که مهمانان با توجه به اتاقی که انتخاب می کنند قادر به نظاره آن خواهند بود.

درباره هتل پارسیان خزر چالوس

هتل پارسیان خزر چالوس پنج ستاره است. این هتل ساختمانی پنج طبقه دارد که مجموع واحدهای اقامتی بخش شرقی و غربی 164 عدد هستند. این واحدها در طبقه های اول تا پنجم پراکنده اند.  

اتاق های هتل در بخش شرقی به صورت یک تخته رو به جنگل، دو تخته دبل رو به جنگل، سه تخته رو به جنگل و سوئیت جونیور یک خوابه برای چهار نفر رو به جنگل هستند. اتاق های بخش غربی نیز به شکل یک تخته رو به جنگل، یک تخته رو به دریا، ، دو تخته دبل رو به جنگل، دو تخته دبل رو به دریا، دو تخته توئین رو به دریا، سه تخته رو به جنگل، سه تخته رو به دریا و سوئیت جونیور یک خوابه برای چهار نفر رو به جنگل هستند.

امکانات هتل پارسیان خزر چالوس

هتل پارسیان خزر قدمت طولانی دارد و سال ها است که مهمانان برای اقامت و تماشای چشم اندازهای زیبایی که از این هتل پیدا است، از آن بهره می برند. این هتل امکانات بسیار خوبی را در خود جای داده است. امکانات داخل اتاق ها شامل اینترنت، تلویزیون، یخچال، چای ساز، صندوق امانات، تهویه مطبوع و مینی بار می شود. از امکانات عمومی هتل نیز می توان روم سرویس 24 ساعته، خشک شویی، کافی ‌نت، فکس، فتوکپی، انبار چمدان، دستگاه خودپرداز، فروشگاه و امکانات ویژه معلولان را نام برد. امکانات پارکینگ روباز، تاکسی سرویس و کرایه خودرو نیز برای مهمانان فراهم هستند.

این هتل ساحل اختصاصی خود را دارد و طرح شنای مخصوص خانم ها و آقایان برای رفاه بیشتر مهمانان در نظر گرفته شده است. از امکانات مخصوص ساحل می توان به پدالو، قایق سواری، آلاچیق و جت اسکی اشاره کرد. علاوه بر تفریحات ساحلی، تفریحات و ورزش های دیگری نیز مانند دوچرخه سواری، پیاده روی، تاب سواری، فوتبال دستی، میز پینگ پنگ، موتور چهار چرخ و بازی های کامپیوتری برای روزهای بارانی که امکان استفاده از ساحل برای مهمان ها فراهم نیست، در نظر گرفته شده اند. 

هتل پارسیان خزر چالوس مجهز به سالن های تشریفات برگزاری جلسه ها و جشن ها و همایش ها است. چند رستوران به نام های چشم انداز، بنفشه و صدف نیز دارد که انواع غذاهای ایرانی و خارجی را برای مهمانان سرو می کنند. کافی شاپ هتل نیز با انواع نوشیدنی های سرد و گرم مخصوص آب و هوای منطقه از مهمانان پذیرایی می کند. امکانات لابی نیز شامل تلویزیون، اینترنت و شارژ وسایل الکترونیکی می شود.

موقعیت مکانی هتل پارسیان خزر چالوس

هتل پارسیان خزر چالوس تا تله‌ کابین نمک آبرود تنها 13 دقیقه با خودرو فاصله دارد. تا غار دانیال 20 دقیقه، تا غار یخ مراد 1 ساعت، تا پارک جنگلی فین 35 دقیقه، تا کاخ چای خوران 30 دقیقه و تا جاده عباس ‌آباد کلاردشت 42 دقیقه با خودرو به زمان نیاز است.

فاصله هتل تا رستوران ساحلی آبادگران ۱۱ کیلومتر و ۷۸۶ متر، تا رستوران ساحلی باران ۱۶ کیلومتر و ۱۵ متر، تا سینما جهان نما ۱۹ کیلومتر و ۱۸۶ متر، تا دریاچه ولشت ۵۳ کیلومتر و ۶۵۵ متر، تا آبشار هریجان ۸۱ کیلومتر و ۵۱۶ متر و تا دریاچه سد دریوک ۸۵ کیلومتر و ۵۷۲ متر و تا پایانه مسافربری ۶۳ کیلومتر و ۸۷۲ متر است.

به دلیل نزدیک بودن هتل پارسیان خزر چالوس به مکان های طبیعی گردشگری منطقه مهمانان می توانند با خیال راحت از تمام مکان ها دیدن کنند. از مزایای این هتل نزدیک بودن آن به شهرک نمک آبرود است و افرادی که قصد استفاده از تله کابین زیبای نمک آبرود را دارند می توانند این هتل را برای اقامت خود انتخاب کنند.

  • سیما محمدزاده
  • ۰
  • ۰

 

هتل پارسیان آزادی رامسر

 

هتل پارسیان آزادی رامسر در دامنه کوه های البرز

هتل پارسیان آزادی رامسر از سال های دور مشغول پذیرایی از مهمانان است. این هتل در دامنه کوه های البرز واقع شده و همین مسئله موجب شده تا ترکیبی از مناظر بسیار زیبایی از جنگل هایی با پوشش گیاهی هیرکانی شمال و کوه های البرز جلوی چشم مهمانان این هتل طنازی کنند. در معماری ساختمان این هتل سلیقه ایتالیایی ها، آلمانی ها و انگلیسی ها در هم آمیخته شده و ساختمانی کم نظیر در این شهر خلق شده تا با امکاناتی که در دل خود دارد، اقامتی آرام و دلنشین را برای مهمانانش فراهم آورد.

ساختمان هتل پارسیان آزادی رامسر

هتل پارسیان آزادی رامسر دارای دو مجموعه قدیمی و جدید است که هر یک در سه طبقه و به سبک معماری کلاسیک ساخته شده اند. هتلی چهار ستاره که ساخت بخش جدید آن مربوط به سال 1347 و بخش قدیمی آن به سال 1312 مربوط می شود. در کل، هر دو مجموعه دارای 152 واحد اقامتی با امکاناتی مناسب برای رفاه حال مهمانان است.

اتاق های هتل به شکل دو تخته مناسب برای یک نفر، دو تخته دبل و دو تخته توئین، سه تخته، چهار تخته، سوئیت ویژه هتل جدید برای چهار نفر، سوئیت کوچک هتل جدید برای دو نفر، سوئیت هتل قدیم برای چهار نفر، دو تخته دبل هتل جدید اکونومی، دو تخته توئین هتل جدید اکونومی، دو تخته دبل هتل جدید اکونومی و دو تخته توئین هتل جدید اکونومی هستند. سوئیت ها می توانند تا چهار نفر را در خود جای دهند و با بهترین امکانات در کنار چشم انداز طبیعی بی نظیر از مهمانان پذیرایی کنند.  

امکانات هتل پارسیان آزادی رامسر

هتل آزادی رامسر که با نام هتل بزرگ رامسر نیز معروف است، دارای امکانات پارکینگ، دستگاه خودپرداز، آسانسور، روزنامه، نمازخانه، فروشگاه صنایع دستی، آتلیه عکاسی، صندوق امانات، اینترنت در اتاق ها و لابی و امکان شارژ وسایل الکترونیکی در اتاق ها است. خدمات روم سرویس، خشکشویی، بیدار باش، دستگاه واکس کفش، صبحانه در اتاق، نهار در اتاق، فکس، اتاق چمدان، فتوکپی، سینمای اختصاصی و راهنمای تور نیز در دیگر امکانات این هستند.

برخی اتاق ها دارای بالکن هستند و این امکان برای مهمانان فراهم شده است که نماهای زیبایی را از طبیعت به تماشا بنشینند. در فضای بیرونی این هتل بزرگ و زیبا مهمانان می توانند از فضای اختصاصی ساحل، فضای سبز برای ورزش کردن و نشستن و دمی آساییدن بهره ببرند. در این هتل امکانات خاص برای معلولان نیز در نظر گرفته شده است. محلی نیز برای بازی و تفریح کودکان تعبیه شده است تا خانواده ها با خیالی آسوده از اقامتشان در هتل پارسیان آزادی رامسر لذت ببرند. استخر شنای روباز و آب گرم معدنی و طبی دارای خواص درمانی از دیگر امکانات ویژه این هتل محسوب می شوند.

لابی هتل تلویزیون هم دارد، اما حتماً مهمان ها ترجیح می دهند که به جای چشم دوختن به صفحه تلویزیون از تماشای مناظر طبیعی بیرون لذت ببرند. کافی شاپ با ظرفیت 150 نفر، رستوران، سالن آمفی تئاتر، سالن کنفرانس و تالار عروسی هتل آماده برقراری هر گونه مهمانی خانوادگی و جلسات کاری هستند. رستوران شقایق، تالار بهشت، سالن کنفرانس قدیم، سالن سفیر، سفره خانه و چای خانه سنتی را نیز به تمام امکانات این هتل اضافه کنید که رستوران شقایق واقع در طبقه اول دارای 350 نفر ظرفیت است.

موقعیت مکانی هتل پارسیان آزادی رامسر

هتل پارسیان آزادی رامسر علاوه بر تمام امکاناتی که دارد به مکان های دیدنی شهر نیز نزدیک است و برای رفتن به آنها نیاز نیست مهمان ها زمان زیادی را صرف کنند. فاصله هتل تا موزه تماشاگه خزر رامسر ۳ کیلومتر و ۲۱۹ متر، تا غارهای رامسر ۳ کیلومتر و ۵۲۰ متر، تا پلاژهای رامسر ۴ کیلومتر و ۲۵۳ متر، تا پارک آبی رامسر ۶ کیلومتر و ۸۵۷ متر، تا پارک جنگلی صفارود ۱۰ کیلومتر و ۴۳۰ متر، تا مراکز خرید شهر سبز رامسر ۱۱ کیلومتر و ۳۹ متر، تا تله کابین رامسر ۱۱ کیلومتر و ۳۹ متر، تا قلعه مارکوه ۱۱ کیلومتر و ۸۹۹ متر، تا جنگل دالخانی ۱۷ کیلومتر و ۲۱۸ متر، تا سد میجران ۱۷ کیلومتر و ۲۹۵ متر و تا ییلاق گرسماسر ۵۰ کیلومتر و ۵۴۴ متر است. فاصله هتل تا فرودگاه شهر رامسر نیز تنها ۳ کیلومتر و ۵۴۸ متر است.

  • سیما محمدزاده
  • ۰
  • ۰

کارت واکسن دیجیتال

آشنایی با سامانه کارت دیجیتال واکسن برای مسافرت خارج از کشور 

با وجود شیوع کرونا در سراسر کشورهای جهان و از طرف دیگر عرضه واکسن های مناسب برای مقابله با آن، برخی از کشورها قوانین جدید رفت و آمد را وضع کرده اند و برخی دیگر رفت و آمد را فقط در صورت ارائه کارت واکسن مجاز اعلام کرده اند. از این رو، در ایران در راستای تامین رفاه شهروندان و کاهش مراجعه افراد به سازمان های مرتبط، سامانه کارت دیجیتال واکسن برای مسافرت خارج از کشور راه اندازی شده است که در ادامه با مشخصات این سامانه بیشتر آشنا می شویم.

شرایط سفر به خارج از کشور در دوره شیوع کرونا

با وجود همه گیری کرونا و امکان انتقال سریع ویروس، کشورها برای پیشگیری از شیوع بیشتر آن، قوانین مختلفی را برای ورود مسافران و توریست ها، تصویب کرده اند. قوانین وضع شده برای کشورهای مختلف و ملیت های متفاوت، تغییر می کند. به طور مثال، مسافران ایرانی امکان مسافرت به کشورهای مالدیو، ارمنستان، دبی و ترکیه را با ارائه تست منفی PCR دارا می باشند. اما در مقابل مسافرت به کشورهایی نظیر فرانسه و اسپانیا تنها با ارائه کارت واکسن‌ های مورد تایید و نیز تست منفی PCR امکان پذیر است. از این رو، بررسی قوانین ورود به مقصد مورد نظر برای مسافران ضروری می باشد.

سامانه کارت دیجیتال واکسن برای مسافرت خارج از کشور چیست؟

افرادی که واکسن کرونا را در هر دو دوز تزریق کرده اند و تمایل به سفر خارج از کشور طی دو هفته آینده را دارند، می توانند برای ثبت نام در سامانه کارت دیجیتال واکسن به آدرس vcr.salamat.gov.ir  اقدام کنند.

برای ثبت نام در این سامانه لازم است اطلاعات گذرنامه از جمله نام و نام خانوادگی به زبان انگلیسی و نیز شماره پاسپورت به طور دقیق درج شود. لازم به ذکر است در صورتی که نام و نام خانوادگی انگلیسی ثبت شده در سامانه با اطلاعات گذرنامه به طور کامل مطابقت نداشته باشد و یا در صورتی که شماره گذرنامه نادرست ثبت شده باشد، برای ورود به کشور مقصد دچار مشکل شده و از ورود آن ها جلوگیری خواهد شد. با توجه به این که سامانه کارت دیجیتال واکسن حاوی QR-Code است، یک روز بعد از ثبت نام، به افراد پیامک ارسال خواهد شد.

با وجود تلاش های زیاد وزارت بهداشت برای ایجاد هماهنگی با نیروی انتظامی به منظور کاهش خطا در زمان ورود اطلاعات، هنوز تبادل اطلاعات گذرنامه به صورت خودکار در این سامانه امکان پذیر نشده است و لازم است افراد به طور دستی اطلاعات را وارد کنند. بنابراین پیشنهاد می شود افرادی که تصمیم به مسافرت طی دو هفته آینده را ندارند، تا زمان به روزرسانی و هوشمند شدن کامل سامانه و امکان تبادل اطلاعات، ثبت نام خود را به تعویق اندازند. در ادامه، این کارت ممکن است به زودی برای ترددهای درون شهری نیز مورد استفاده قرار گیرد.

  • سیما محمدزاده